L’EUSS potencia les pràctiques a l’empresa amb un nou itinerari que presentarà al Saló de l’Ensenyament

  • La nova Menció Dual de l’EUSS permetrà combinar l’aprenentatge acadèmic amb experiència pràctica en empreses del sector.
  • La universitat presentarà aquesta novetat al Saló de l’Ensenyament, que tindrà lloc a finals de març a Barcelona

Els alumnes de quart curs de l’Escola Universitària Salesiana de Sarrià (EUSS) podran gaudir d’una formació en alternança entre la universitat i l’empresa a partir de l’any vinent. Aquest nou itinerari és la Menció Dual i serà una modalitat que s’oferirà en tots els graus d’enginyeria de la universitat.  Aquesta opció, en línia amb la filosofia de la universitat ‘Engineering by doing’, es presentarà al Saló de l’Ensenyament 2025, que tindrà lloc del 26 al 30 de març.

El nou programa de l’EUSS inclou dues estades a l’empresa, amb 450 hores de pràctiques per semestre, i el desenvolupament del Treball de Fi de Grau (TFG) a la mateixa entitat, també amb una dedicació de 300 hores. A més, els estudiants reben una doble tutoria per part de l’EUSS i de l’empresa, garantint així un seguiment proper i una formació de qualitat.

Per a poder dur a terme aquesta nova modalitat, l’EUSS treballa per poder establir convenis amb una desena d’empreses del sector. Aquesta borsa d’empreses permetrà als estudiants tenir diverses opcions a l’hora d’escollir les seves pràctiques. Fins al moment, l’EUSS ha pogut confirmar acords amb grans empreses de renom i experiència al sector com Idiada, Bonastre o Volpak.

Per al director de l’EUSS, Ignasi Florensa, la incorporació de la Menció Dual a la universitat és “un pas natural en el model ‘Engineering by doing’ de l’EUSS que s’alinea amb la formació integral en l’àmbit de l’enginyeria aplicada”. D’una banda, permetrà al centre “enfortir els llaços amb el teixit empresarial català” i, d’altra banda, afavorirà que la formació de l’alumnat respongui, encara millor, a les necessitats del mercat laboral.

Florensa reconeix que implementar la Menció Dual a l’EUSS ha estat fruit “d’una reflexió profunda”. I subratlla: “El model dual és molt més que un període de pràctiques allargat”. Per a poder-la posar en pràctica ha calgut “pensar bé com implicar les diferents parts: alumnat, empresa i escola”. De fet, des de la universitat tenen clar que el nou model ha de tenir en compte que l’empresa ja no és “un acompanyant de l’alumnat en la formació”. Amb aquest nou itinerari, l’empresa és “un actor important que també duu a terme accions formatives i avaluadores de manera explícita”. 

Tot plegat es detallarà als futurs i les futures estudiants que passin pel Saló de l’Ensenyament del 26 al 30 de març. L’EUSS estarà ubicada a l’estand 353 del Pavelló 1 del recinte firal de Montjuïc de Barcelona, on personal i alumnat de la universitat donarà a conèixer de primera mà aquesta oportunitat formativa que ajudarà a potenciar el futur professional dels nous enginyers i enginyeres.

Actualment, l’Escola Universitària Salesiana de Sarrià ofereix 6 titulacions de grau en enginyeria industrial: Electrònica Industrial i Automàtica; Mecànica; Organització Industrial; Energies Renovables i Eficiència Energètica, Automoció, i el doble grau en Electrònica Industrial i Automàtica i Mecànica. El centre universitari, adscrit a Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), té un alt percentatge d’inserció laboral. Segons l’últim Informe de l’Observatori d’Inserció Laboral, el 94,3% dels graduats i graduades en enginyeria per l’EUSS estan actualment treballant.