EUSS Motorsport presenta l’EM-06, el seu primer monoplaça amb alerons

L’equip d’estudiants d’enginyeria de l’EUSS competirà aquest estiu a Montmeló i França

Menys pes, un xassís més compacte, una bateria optimitzada i, per primer cop en la història de l’equip, un conjunt d’alerons. Són les novetats més destacades del nou monoplaça que l’equip de Formula Student EUSS Motorsport ha presentat aquest divendres en el seu ja habitual roll-out de final de temporada. L’equip d’estudiants de l’Escola Universitària Salesiana de Sarrià (EUSS) té previst competir amb el seu nou vehicle, l’EM-06, a Montmeló i França aquest estiu.

L’auditori de l’EUSS ha acollit la presentació del monoplaça amb la presència de tota la comunitat universitària. Els diferents departaments de l’equip de Formula Student han explicat les novetats del nou vehicle. L’EM-06 incorpora millores en pràcticament tots els àmbits respecte al model anterior. Entre aquestes hi destaquen una reducció del pes i de les dimensions del xassís, una bateria més lleugera i optimitzada i, per primera vegada en la història de l’equip, la incorporació d’alerons.

“Aquest any ens vam marcar objectius més realistes per poder acabar el cotxe abans i disposar de temps per provar-lo”, han explicat durant la presentació. Per aquest motiu, l’alumnat creu que arriba a la competició “molt més preparats que la temporada passada”.

Després del roll-out d’aquest divendres, l’equip afronta ara els dos grans reptes de la temporada: Formula Student Spain, al Circuit de Barcelona-Catalunya, i Formula Student France. L’objectiu és completar totes les proves dinàmiques de la competició: “Volem superar tots els escrutinis i puntuar en totes les proves per poder rodar el cotxe”. “Creiem que arribem en el punt que necessitàvem”, han destacat els estudiants a l’auditori de l’EUSS.

Abans de destapar el nou vehicle al claustre de la universitat, també han parlat a l’acte de presentació el director de l’EUSS, Ignasi Florensa, i l’alumni i anterior membre d’EUSS Motorsport Pau Lacasta.

Més enllà del resultat final, el projecte representa mesos de feina voluntària en què l’alumnat assumeix responsabilitats pròpies d’una escuderia d’enginyeria: des del disseny i la fabricació del monoplaça fins a la gestió d’un pressupost, la recerca de patrocinadors, la planificació del projecte i la preparació de les competicions.

La Formula Student és una competició internacional que desafia universitats d’arreu del món a dissenyar, construir i defensar un monoplaça de competició desenvolupat íntegrament pels mateixos estudiants.

La dedicació també evoluciona amb l’experiència de cada membre. Mentre que els estudiants que s’incorporen a l’equip hi destinen unes quatre hores setmanals, els més veterans poden arribar a dedicar-n’hi entre 20 i 25. “És una feina que fem en grup i en un ambient molt sa”, expliquen des de l’equip d’EUSS Motorsport. I remarquen: “Quan el projecte t’apassiona, dedicar-hi tantes hores surt de manera natural”.

Podeu trobar totes les fotografies del roll-out aquí.