El director de l’Escola Universitària Salesiana de Sarrià (EUSS), Ignasi Florensa, ha estat convidat aquest 10 de juny a impartir una conferència online en el KHDM-Webseminar zur Hochschuldidaktik der Mathematik, organitzat per la Universitat de Hannover.
La xerrada titulada Study and Research Paths (SRP) as a teaching device that questions knowledge at the university level ha situat inicialment els asistents en la noció de Recorregut d‘Estudi i Investigació (la traducció al català de SRP) a través del seu origen i les principals eines d‘anàlisis i gestió d‘aquest dispositiu. A continuació, ha mostrat diferents implementacions i modes de compatibilitat dels REI en cursos universitaris. Finalment, ha analitzat¡ en quin sentit les implementacions successives reconfiguren els coneixements en diferents assignatures dels estudis d’enginyeria i ha mostrat la tensió que els REIs permeten posar de manifest entre les pràctiques basades en l’enginyeria i les tasques matemàtiques que es troben en els primers anys.
El Webseminar, que es realitza de forma recurrent, està dissenyat com un espai de debat i xarxa internacional per abordar els reptes pedagògics específics que s’enfronten a l’hora d’ensenyar matemàtiques a les facultats i enginyeries. A través de la participació en esdeveniment com aquest, l’EUSS potencia la seva visibilitat en la xarxa d’investigació internacional en l’àmbit d’educació superior.
