Ignasi Florensa ofereix una conferència sobre didàctica de la matemàtica en un cicle de seminaris de la Universitat de Hannover

El director de l’Escola Universitària Salesiana de Sarrià (EUSS), Ignasi Florensa, ha estat convidat aquest 10 de juny a impartir una conferència online en el KHDM-Webseminar zur Hochschuldidaktik der Mathematik, organitzat per la Universitat de Hannover.

La xerrada titulada Study and Research Paths (SRP) as a teaching device that questions knowledge at the university level ha situat inicialment els asistents en la noció de Recorregut d‘Estudi i Investigació (la traducció al català de SRP) a través del seu origen i les principals eines d‘anàlisis i gestió d‘aquest dispositiu. A continuació, ha mostrat diferents implementacions i modes de compatibilitat dels REI en cursos universitaris. Finalment, ha analitzat¡ en quin sentit les implementacions successives reconfiguren els coneixements en diferents assignatures dels estudis d’enginyeria i ha mostrat la tensió que els REIs permeten posar de manifest entre les pràctiques basades en l’enginyeria i les tasques matemàtiques que es troben en els primers anys.

El Webseminar, que es realitza de forma recurrent, està dissenyat com un espai de debat i xarxa internacional per abordar els reptes pedagògics específics que s’enfronten a l’hora d’ensenyar matemàtiques a les facultats i enginyeries. A través de la participació en esdeveniment com aquest, l’EUSS potencia la seva visibilitat en la xarxa d’investigació internacional en l’àmbit d’educació superior.

El Dr. Miquel Àngel Amer ofereix un webinar dirigit a les IUS d’enginyeria i de ciències

Dijous 7 d’abril, el Dr. Miquel Àngel Amer, cap del Departament d’Electrònica i d’Organització Industrial, va impartir un webinar dirigit a les IUS d’enginyeria i de Ciències d’Amèrica que formen part de la REDTPI4.0.

En aquesta ocasió, la ponència es va centrar en la utilització de sensors d’ultrasons per monitorar processos alimentaris i l’aplicació en la fermentació malolàctica en vins.

Sessió Webinar de Lovato Electric amb la participació de l’EUSS

La setmana del 4 d’octubre l’empresa Lovato Electric, va fer una sessió webinar amb la participació de l’alumne de l’EUSS, Xorxe Oural, com a projectista del seu TFG amb el títol; “Automatització d’informes de consum elèctric per l’eficiència energètica”, un treball tutoritzat doblement per Víctor Gallardo com a tutor de l’EUSS i per Rebeca Sala com a tutora de Lovato Electric.

Fruit d’un conveni amb l’EUSS, ha permès a Lovato afegir al seu programa Synergy informes complets de consum energètic, relacionant les tarifes elèctriques actuals i una optimització encaminada a l’eficiència energètica.

Podeu veure la sessió completa al canal Youtube de Lovato

EUSS i Lovato Electric organitzen un webinar sobre Eficiència Energètica

El passat dijous 11 de març es va celebrar un webinar sobre l’Eficiència Energètica en el s. XXI. Aquesta conferència virtual va comptar amb la participació de la Rebeca Sala, Product Manager in Energy Management a Lovato Electric i de la Marta Lorenzo, Collaborator Chanel Regional Manager a Enel X.

El Víctor Gallardo, cap d’Estudis de l’EUSS i cap del departament d’electricitat va exercir com a moderador.

Aquesta activitat es va celebrar en el marc del Dia Internacional de les Dones i pretenia fer valdre i compartir el coneixement de dues enginyeres, i a la vegada, deixar constància de què l’enginyeria no només és cosa d’homes, malgrat que es tracta d’una carrera tècnica ara per ara amb una major presència masculina.

Durant la sessió, la Marta Lorenzo va explicar el context de la situació actual del camp de les energies i cap a on s’encaminen, destacant aspectes com la transició energètica, els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), el pas de la revolució industrial cap a la disrupció tecnològica, l’eficiència energètica a les empreses, la Indústria 4.0 i els sistemes de gestió energètica.

Per la seva part, la Rebeca Sala va presentar cinc exemples d’èxit portats a terme per Lovato Elèctric. Accions a través de les quals que han aconseguit millores en el consum energètic dels seus clients, Com dotar-se d’equips i eines amb software per digitalitzar i monitorar l’ús de l’energia; prendre lectures en temps real i l’enregistrament al llarg del temps, valorar tendències de consum i permetre millores cap a un ús racional i eficient.

Aquest webinar va ser seguit per alumnes de l’especialitat d’enginyeria en electricitat, energies renovables i eficiència energètica, electrònica industrial i automàtica i, d’enginyeria en mecànica.