El personal docent i administratiu de l’Escola Universitària Salesiana de Sarrià (EUSS) s’ha reunit aquest dimecres 11 de juny per celebrar el darrer claustre del curs 2024 – 2025. Entre tots els temes tractats, com fer front a l’ús de la IA per part de l’estudiantat i l’Informe d’Inserció Laboral elaborat per l’Àrea Universitat-Empresa de la universitat han protagonitzat la reunió.
El coordinador de l’Àrea Universitat-Empresa i Innovació Docent, Jaime López, ha estat l’encarregat de presentar el nou Informe d’Inserció Laboral elaborat per l’EUSS. Entre les dades que s’hi destaquen, l’informe revela que el 94% dels graduats de l’EUSS troben feina en menys de tres mesos i que el 100% dels graduats surt de la universitat amb experiència laboral. A més, l’estudi confirma que el 83% del nostre alumnat repetiria els seus estudis al nostre centre.
L’altre punt destacat l’han conduït els professors Salvador Bernadàs i August Corrons. Els dos han presentat les conclusions d’una prova pilot que ha estudiat eines de detecció de plagi amb Intel·ligència Artificial (IA). Els professors han explicat les eines utilitzades i el seu funcionament així com els resultats aportats. Després de la seva explicació, el claustre ha decidit buscar espais per poder debatre sobre aquestes eines i com el professorat pot fer front a l’ús de la IA per part de l’estudiantat.
El director de l’EUSS, Ignasi Florensa, ha obert el claustre explicant les novetats sobre l’actualització dels graus al RD822/21. Sobre aquest tema, Florensa ha explicat que tots els nous plans d’estudi de les titulacions de l’EUSS han rebut l’aprovació per part de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU).
Prèviament a la presentació de la prova pilot sobre l’IA, el director de l’EUSS ha parlat sobre la importància de complir amb la normativa acadèmica i de convivència de la universitat. Ha reiterat que cal que el professorat sigui intransigent a les faltes que perjudiquin la convivència del centre i ha reforçat la idea sobre que cal sancionar els plagis en treballs i exàmens.
Florensa també ha explicat les obres que afrontarà l’EUSS el pròxim estiu per renovar tot el sistema de climatització i també les cobertes de l’edifici.
Durant el claustre s’han tractat altres temes relacionats amb el calendari acadèmic, de la mà del cap d’estudis, Víctor Martínez, i la secretària acadèmica, Marta Mata; i el camp de la Recerca, amb la cap del Grup de Recerca de l’EUSS, Noemí Ruiz.


